Ozish sirlari, Ibn Sino tavsiya etgan usullar

chiroyli qomad

Ozish masadida qadimgi sharq tabobatida qanday yo’llardan foydalanilgan? Ibn Sino buyuk tabib, o’zining kitoblarida inson salomatligining barcha tomonlari haqida fikrlarini qoldirgan. Shu jumladan ortiqcha vazn to’g’risida ham. Unga ko’ra semizlikning sababi odam mijozining komil emasligi, ya’ni nuqsonga egaligidir. Inson tabiatining issiqligi, tug’ma yoki o’zining zararli odatlari odatlari tufayli sovuqligi bilan muvozanati buzilib, issiqlik ustun kela boshlaydi.

Qanday qilib semizni oriq qilish to’g’risida

Buning uchun quyidagi choralarni qo’llamoq zarur: oziqni me’dadan ichakka tushishini tezlashtirishadi, bunga sabab shuki ingichka tomirlar [oziqni] so’rib olishga ulgurmasin. Katta hajmda taom tanovul qiling, biroq to’yimsiz bo’lsin. Ovqatlanishdan oldin hammomda doimo cho’milish, tezkor jismoniy mashqlarni bajarish. So’ruvchanlik xususiyatiga ega bo’lgan moylarni surtib yengil uqalash. Dorivor vositalardan esa kichik atrifiya, lakka va teryak berish lozim.

Abu Ali ibn Sino. Tib qonunlari 1-jild

Tib qonunlarida ko’rsatilgan dorilarni aksariyatini hozirgi vaqtda topishning ilojisi yo’q. Yuqoridagi yozilgan vositalar ham hozir topilmaydi. Lekin ulug’ shifokor ko’rsatmalariga amal qilsa bo’ladi.

Ozish sirlari. Amal qilish kerak bo’lgan tavsiyalar

1. Ovqatni yurishini tezlashtirish maqsadida ortiqcha hech narsa qilish kerak yo’q. Bor yo’g’i oshqozonda uzoq ushlanib qoladigan mahsulotlarni iste’mol qilmang. Bular unli, gurunchli, donli ovqatlar. Tanada yog’ ko’payishi siz ko’p yog’li taom tanovul qilayotganingizni emas balkim, ko’proq uglevod, shakarlarni iste’mol qilayotganingizni ko’rsatadi. Bir gramm yog’ iste’mol qilmay semirish mumkin, chunki uglevodlar organizmda biokimyoviy yo’l orqali siz yemagan moddalarga aylanadi. Ularga non, makaron, barcha shirinliklar, kartoshka kiradi.

2. Ozish sirlari ichida ovqatlanish tartibi alohida muhim.  Masalan bugungi kundagi kechki ovqat va ertangi kundagi nonushta orasida kamida 8 soat farq bo’lish kerak. Mayli kech payti o’zingizni cheklamay soat 6 dan keyin tanovul qiling ammo, shunga yarasha nonushta kechroq bo’lsin. Organizmga tin olishga yetarli vaqt bering.

3. Tezroq ozish ishtiyoqida bo’lsangiz qiyinroq hazm bo’ladigan, lekin to’yimsiz taomlar bilan o’zingizni qiynashga to’g’ri keladi. Qancha ko’p hajmda bo’lsa shuncha yaxshi. Bular kam kaloriyali lekin oqsil miqdori ko’p bo’lgan mahsulotlar. Ular quyidagilar.

  1. Yog’siz kefir;
  2. Pishloq;
  3. Tvorog;
  4. Tovuq tuxumlari,
  5. Chuchuk suv baliqlari;
  6. Oz kaloriya go’shti (oq tovuq, kurka, quyon) ;

Esdan chiqarmang ovqat hazm qilishga energiya sarflanadi. Uglevodlarni parchalashga eng kam energiya ketadi va bir vaqtning o’zida ulardan hazm jarayonida eng katta energiya chiqadi.  Oqsillarda buning aksi kuzatiladi.

4. Vazn kamaytirishda jismoniy mashqlarga ham e’tibor qaratish lozim. Buning uchun alohida mashqlar shart emas. Hayot tarzini o’zgartirishning o’zi kifoya. Ko’proq piyoda yurish, uy yumushlarida qarashish. O’troq hayot tarzidan voz kechish.

5. Qaynoq hammom va massaj yaxshi natija beradi. Maxsus kosmetik efir moylari bilan badan uqalansa unda qon aylanishi yaxshilanib, zararli mahsulotlar ter yordamida birga chiqib ketadi.

Bu ozish haqida ma’lumotlar edi, e’tiboringiz uchun rahmat.

Maqolaga baho bering
[Total: 3 Average: 5]

Fikr bildirish

E-pochta manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy ma'lumotlar * bilan belgilangan